vårskrik

igår väckte pappa mig halv sju och sa att klockan var halv åtta
jag kallade honom knasboll och somnade om
sedan väcktes jag klockan halv åtta
fast jag skulle gå upp klockan sju
vart tog mobilalarmet vägen?

anledningen till att jag inte fick sova var att jag skulle hämtas halv nio
för att åka ut i skogen på hajken vårskrik med ronja.
jag spenderade heeeeela eftermiddagen ute i skogen
iklädd ett brunt lakan och svarta ögonbryn, som ronjas syster sonja
på väg att gå ner till de underjordiska i en liten pöl-sjö
med birks skäggige storebror burk som fick barnen att rädda mig
genom att binda fast mig vid ett träd med fyra olika knopar
och barnen är ibland otroligt jobbiga men ofta väldigt gulliga

mellan grupperna var det mycket väntan
så jag och burk pratade om allt och ingenting
som till exempel maskerad, icebreakers och harry potter
eller hur vi skulle kunna ändra vår stations plot
och jag skalade barken av pinnar
tills mina naglar hackats sönder och samman
- då täljde jag trollstavar istället

efter middagen var jag dock såååå trööött
och när jag kom hem (sov inte över pga plugggg)
åt jag tacos och somnade halv elva

idag vaknade jag efter elva timmars sömn
och har skrivit klart mitt NP-tal,
ätit toast, varit ute och suttit på en sten,
gjort sommarplan och lagat mat såklart


i'm such a sucker for radbyten har jag märkt
och inatt drömde jag så otroligt mycket
bland annat att harry potter var gravid

jag ser inte alls fram emot skolveckan som kommer
men ack vad jag ser fram emot fredag
wall of text - slut.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha jösses, åh jösses harry potter gravid? Med vem?

Och vem var burk? Verkar ha varit sjukt bra, vädret var ju fantabulöst!

2011-04-10 @ 21:38:55
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Manda(far)

omg du äter ju tacos fedt ofta



och din harry potter dröm låter intressant

2011-04-11 @ 00:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0